Microsoft Groups in Office 365 en Externe gebruikers toevoegen

office-365-groups-external-access-sharepoint-online-office-365-pic-1

Office 365 Groups, is een handige omgeving om samen te werken met collega’s, klanten, leveranciers en consultants. Vanaf nu kunnen externe accounts ook worden toegevoegd aan een Group.

Om externe gebruikers toe te voegen moeten er een aantal stappen gezet worden. Deze stappen kunnen wij voor u uitvoeren of kunt u zelf doormiddel van deze handleiding uitvoeren.

Stap 1:

Log in op de SharePoint Admin Portal van uw Office 365 omgeving:

https://XXXXX-admin.sharepoint.com

office-365-groups-external-access-sharepoint-online-office-365-pic-2

Selecteer onder sharing 1 van de volgende opties:

Allow users to invite and share with authenticated external users of Allow sharing to authenticated external users and using anonymous access links

Stap 2:

In het Admin Center van Office 365 ga naar Settings, Security & Privacy klik daar bij Sharing op Edit en activeer guest access door Allow adding of new guests tom y organization op On te zetten.

office-365-groups-external-access-sharepoint-online-office-365-pic-3

Stap 3:

Via de Outlook Web client kan je nu externe leden toevoegen. Klik op het Groep logo en vervolgens kan je Leden toevoegen.

office-365-groups-external-access-sharepoint-online-office-365-pic-4

Vanaf nu kunnen externe gasten toegang krijgen tot de Office 365 Group. Mijn ervaring met het activeren was dat ik toch nog 2 dagen heb moeten wachten voor de instellingen waren doorgevoerd op de Tenant. Krijg je dus de melding dat het niet mogelijk is om leden buiten de organisatie toe te voegen, controleer dan of alle instellingen van stap 1 en 2 en wacht 1 of 2 dagen.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.