Focused Email Box aan/uit zetten (Prioriteit/Overige)

De functionaliteit Focused Email Box in Outlook icm Office 365 is voor sommige gebruikers een uitvinding, andere vinden het vervelend dat er een splitsing is in de mail.

Wat kan je er aan doen?

Als gebruiker kan je zelf kiezen of je de functie aan of uit wil hebben.

  • Start de Webmail via https://outlook.office365.com
  • Rechts naar instellingen en klik op E-mail
  • In het menu onder Indeling kan je bij Postvak met Prioriteit aan of uit zetten 

 

Voor iedereen instellen (Administrators)

Als beheerder van Office 365 kan je ook in 1x voor alle gebruikers de Prioriteits mailbox aan of uit zetten.

Start  PowerShell en maak connectie met Exchange online

1
2
3
4
 Set-ExecutionPolicy RemoteSigned
$UserCredential = Get-Credential
$Session = New-PSSession -ConfigurationName Microsoft.Exchange -ConnectionUri https://outlook.office365.com/powershell-liveid/ -Credential $UserCredential -Authentication Basic -AllowRedirection
Import-PSSession $Session

Lees de config uit om de huidige instelling te zien door :

1
 Get-OrganizationConfig

Pas de instelling aan dat bij iedereen de functie wordt uitgezet:

1
 Set-OrganizationConfig -FocusedInboxOn $false

Om de functie bij iedereen aan te zetten gebruik:

1
 Set-OrganizationConfig -FocusedInboxOn $true

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.