
Microsoft Teams: Chat met users die een persoonlijk account hebben
Chatten met users, met persoonlijke Microsoft Teams accounts. Zet ik het aan of uit?
5 November 21, kwam Microsoft met de update in het Message Center dat je vanaf nu in elke Microsoft 365 tenant kan aanzetten om Teams open te zetten om berichten te ontvangen van persoonlijke Teams accounts. Persoonlijke accounts zijn niet beheerd door een organisatie.
Wat zijn de voor- en nadelen van deze functionaliteit en moet je het eigenlijk wel open willen zetten?
Voordelen
Het aanmaken van een persoonlijk Teams account is gratis. Contacten die geen Office 365 account hebben zoals bijvoorbeeld prive personen of ZZP’ers die geen behoefte hebben aan een werkomgeving in de cloud kunnen via https://www.microsoft.com/nl-nl/microsoft-teams/log-in zich gratis registeren. Zodra de gebruiker zich heeft geregistreerd kunnen ze direct aan de slag met Microsoft Teams en meedoen aan vergaderingen en/of een op een calls. Functionaliteiten zoals chat, onlinevergaderingen en cloud opslag zitten dan allemaal gratis in één app.
Nadelen
Het openzetten voor persoonlijke accounts op je Office 365 omgeving heeft als groot nadeel dat iedereen met een persoonlijke Teams account, wat gratis is contact met je kan leggen. Deze accounts worden niet door een organisatie beheerd dus hackers, spammers, tele-marketing en recruiters kunnen je op deze manier behoorlijk lastig vallen. Deze afweging zou je moeten maken als organisatie of je dit wel of niet wil.
Waar zitten de instellingen?
In het Teams admin Center: https://admin.teams.microsoft.com/company-wide-settings/external-communications
Meer informatie over external access van Teams is te vinden via: https://docs.microsoft.com/en-us/microsoftteams/manage-external-access
0 reacties